Eesti ainus mahetoitlustaja murrab müüte

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pühajärve Spa & Puhkekeskuse peakokk Silver Silmere hindab kõrgelt mahetoitu
Pühajärve Spa & Puhkekeskuse peakokk Silver Silmere hindab kõrgelt mahetoitu Foto: Ülle Kübarsepp/Valgamaalane

Käesoleva aasta 1. märtsist on Pühajärve Spa & Puhkekeskus mahepõllumajanduse seaduse järgi ainus tunnustatud mahetoitlustaja Eestis. ASi Pühajärve Puhkekodu juhatuse liikme Kirsti Lamboti sõnul on pakutavate kodumaiste toodete arv mahemenüüs aasta-aastalt kasvanud. Seda koos klientide üha suureneva huvi ja nõudlusega mahetoodete järele.

Nädala algul turismiettevõtjatele mahemenüüd esitledes suudeti murda nii mõnigi müüt.

«Arvasime varem, et mahetoodete klientidele pakkumine võib jääda kõrge hinna taha pidama. Pühajärve rahvas on olnud aga teistest ettevõtjatest julgem ning suutnud tõestada senise hinnapoliitika paikapidamatust,» rääkis Taagepera lossi mõisavalitseja Georg Gorbatenko, kes siiani mahetoodete hinna üle poelettidel müüdava järgi otsustas.

«Mahe toodang ei ole tegelikult hirmkallis. Suurtes poekettides on need tooted küll kallid, aga kui suhelda otse tootjaga, pole see sugugi nii,» püüdis ka ASi Pühajärve Puhkekodu juhatuse liige Indrek Vähi müüti murda. Koostöö mahetootjatega on tema sõnul kujunenud väga meeldivaks ja lihtsaks.

«Eesti mahetootjaid esindav tulundusühistu (TÜ) Eesti Mahe ostab kokku ja töötleb ning turustab sadakonna ettevõtja toodangut üle Eesti. Meie organisatsioonis määrab hinna ikkagi iga tootja ise,» selgitas tulundusühistu tegevdirektor Jaan Nõmmik organisatsioonis kehtivaid põhimõtteid. Nõmmiku sõnul on seitse aastat tagasi kahe jahukotiga alustanud organisatsioon kasvanud viimastel aastatel jõudsalt.

«Kuigi mahetootjaid on vähe, eriti Valgamaal, ei tasu siiski arvata, et kliendid nõrga konkurentsi tõttu vähekvaliteetset toodangut saaksid. Väljastame vaid kvaliteetset,» kinnitas Nõmmik.

«Kui mahetoode ongi veidi kallim, peaks tarbija teadma, et ka kvaliteet on reeglina parim. Näiteks meie kasutame toitude maitsestamiseks mahepipart, mis on kaks korda aromaatsem tavapiprast poelettidel. Seega kulub seda ka kaks korda vähem,» kinnitas tema juttu Pühajärve Spa & Puhkekeskus peakokk Silver Silmere.

Copy
Tagasi üles