Raudteelased seiskavad toetusstreigi ajal ööpäevaks ka reisirongid

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Raudtee Põhja-Lätis.
Raudtee Põhja-Lätis. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Raudteelaste ametiühingu, vedurimeeste ametiühingu ja Edelaraudtee vedurimeeste assotsiatsiooni streigikomitee kinnitas neljapäeval toimunud nõupidamisel nii reisija- kui kaubavedu puudutava 24tunnise toetusstreigi toimumise kuupäevaks 8. märtsi.

Üle-eestiline streik algab 8. märtsi südaööl ja kestab esialgselt 24 tundi, teatasid ametiühingud

Raudteelaste Ametiühingu esimees Oleg Tšubarov ütles, et Eesti raudteedel ei veere 8. märtsil ükski vagun. «Toetusstreik puudutab nii reisijate- kui ka kaubavedu Edelaraudtee, Elektriraudtee, Eesti Raudtee ja GoRaili ettevõtetes,» ütles Tšubarov. 1. märtsi küsitluse järgi osaleb streigil 68 protsenti Eesti raudteetöötajatest.

Raudteetöötajad streigivad Eesti Ametiühingute Keskliidu toetuseks kollektiivlepingu seaduse ühepoolse muutmise vastu. Lisaks soovitakse olla solidaarsed õpetajatega ja toetada nende õiglasi nõudmisi. Tšubarov rõhutas, et toetusstreik ei ole suunatud tööandjate vastu.

Streigikomitee tugines otsuse langetamisel sellele, et toetusstreik on seaduslik ning poliitikute väited streigi ebaseaduslikkuse kohta ei ole tõesed. «Töötajatel on seaduse järgi õigus streikida ja tööandjal ei ole õigust streikijaid ähvardada või streigi ajal tööle sundida,» rääkis Tšubarov. Ta lisas, et võimalikud tööandja ähvardused dokumenteeritakse ja kui töötajate ähvardamine on ulatuslik, võib streik pikeneda.

Raudteelaste Ametiühing vabandab Eesti elanike ees toetusstreigiga kaasnevate ebamugavuste pärast. Tšubarov sõnas, et kõik streikivad raudteetöötajad loodavad siiralt Eesti elanike mõistvale suhtumisele ja toetusele.

Raudteelaste ametiühingutesse kuulub umbes 1500 liiget ehk 60 protsenti kõigist Eesti raudteetöötajatest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles