Õppekava annab vabaduse igal koolil olla omanäoline

Piret Karu
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valga kultuurikeskus
Valga kultuurikeskus Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eile, 25. augustil Valga linnavalitsuse korraldatud hariduskonverents «Õpetaja kui muutuste elluviija» oli avalöök nädala pärast algavale uuele kooliaastale. «Loodame, et õppeaasta algusele pühendatud konverents saab heaks tavaks nii Valgas kui ka mujal,» ütles linnavalitsuse avalike suhete spetsialist Hele Heletäht.

Valgamaa pedagoogid ja koolijuhid said haridus- ja teadusministeeriumi esindajatelt kuulda selgitusi ja näpunäiteid oma kooli uue õppekava koostamiseks, said teada, mida arvab psühholoog haridusmaastikul toimuvatest muudatustest ning kuidas on läinud uue õppekava koostamisprotsess esimestel tegijatel. Lisaks saadi üksikasjalik ülevaade PISA-uuringutest.

Vaatamata Eesti väga headele tulemustele PISA 2009. aasta uuringutes, pidid kuulajad kahjuks tõdema, et Valgamaa parima kooli tulemused jäid Eesti keskmisele tasemele või isegi pisut alla selle. «Need faktid annavad palju mõtlemisainet ja nõuavad edasist sihipärast tegutsemist, et meie laste teadmised ja hakkamasaamine oleksid paremad,» ütles Heletäht.

Haridus- ja teadusministeeriumi esindajad rõhutasid, et paljuräägid uue põhikooli- ja gümnaasiumiseadusele vastavad riiklikud õppekavad põhikoolile ja gümnaasiumile on lahutatud ning annavad nüüd suurema vabaduse olla igal koolil omanäoline. Eelduseks on küll see, et täidetaks riigi ette antud nõuded.

Õppekava koostamine on pikaajaline ja keeruline protsess, kuid ministeerium ei jäta siin koole üksi. Omalt poolt lubatakse kaasa aidata koolituste, teabepäevade ja juhendmaterjalidega, et õppekavad ei jääks formaalseteks dokumentideks, vaid oleksid igapäevase õppetöö aluseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles