Urmas Kuus – dirigent laevade masinaruumis

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanemmehaanik Urmas Kuus eelistab oma põhitööd vete peal teha nii kaua, kuni teda vanaduse tõttu enam merele ei lasta. «See on see, mida olen kogu elu õppinud ja saavutanud. Kõige kasulikum saan olla merel.»
Vanemmehaanik Urmas Kuus eelistab oma põhitööd vete peal teha nii kaua, kuni teda vanaduse tõttu enam merele ei lasta. «See on see, mida olen kogu elu õppinud ja saavutanud. Kõige kasulikum saan olla merel.» Foto: Erakogu

«Kuna tänapäeval sõidavad laevad mootorite, mitte purjedega, siis mehaaniku ülesanne on, et laev sõidaks punktist A punkti B turvaliselt. Mehaanik peab jälgima, et masinad töötaksid ja et nad kaua kestaksid,» tutvustab oma tööd reisilaeva Baltic Queen vanemmehaanik Urmas Kuus, kes poisikesena Valgas Pedeli jõel ringi parvetas.

«Mehaanik on nagu dirigent, kes oskab kõik pillid ühehäälselt mängima panna, et tuleks ilus heli. Mehaanik peab suutma kõik seadmed, mis on all masinaruumis, panna tootma harmoonilist viisi,» lisas ta.

Etteruttavalt võib öelda, et Kuus on kogenud meremees, kes õpetas laevamehaanika tudengeid juba enne mereakadeemiasse õppima astumist, kuid enne peame minema päris algusesse.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles