Tarbijakaitsjad manitsevad jõulu eel tähelepanelik olema

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste
Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste Foto: Peeter Langovits

Alanud on taas tarbijakaitseameti teavituskampaania «Kauple ausalt. Osta targalt!». Sellega pöörab amet jõulueelsel osturallil tähelepanu võimalikele ebaausatele kauplemisvõtetele – et ettevõtjad järgiks ausa kauplemise põhimõtteid ning tarbijad oskaks teha tarku valikuid.

Tarbijakaitseamet on sel aastal palju tähelepanu pööranud teavitustööle ebaausate kauplemisvõtete äratundmiseks, õngeminekust hoidumiseks ja ettevõtjate kampaaniakäitumise – ja mitte ainult – parandamiseks.

Kevadel tehtud kampaania andis ameti hinnangul olulise panuse kauplejate ja tarbijate teadlikkuse tõusuks. «Üksjagu heameel oli Eesti juhtivate kaubanduskettide kaptenisildadelt kõlanud lubaduse üle, millega kinnitati tarbijatele müügisaalis eksponeeritud hinna paikapidavust ka kassasüsteemi hindade erinevuse korral. Elame-näeme, uus jõulueelne tõehetk on kätte jõudnud,» kommenteeris ameti peadirektor Andres Sooniste.

Muudki tarvilikku enimlevinud kampaaniakäitumise kitsaskohtadest on kirjeldatud veebiaadressil www.ostatargalt.ee.

Ameti teavituskampaania kestab 16. novembrist 20. detsembrini. «Targalt ostetud ja ausalt kaubeldud jõulukink võib lisada ostule oma võlu, vastupidine olukord seevastu võib kordades rohkem pettumust valmistada,» lisas Sooniste.

Tarbija teadlik ostukäitumine on tõhus survemehhanism ja kauplejate kauplemiskvaliteedi kasvu oluline eeldus. Amet kutsub tarbijaid suhtuma ettevaatlikkusega pakkumistesse, mis tunduvad olevat liiga head, et olla tõsi, sest sageli see tunne ei peta.

Ebaausad kauplemisvõtted on tarbijat eksitavad või agressiivsed. Eksitav võib olla nii kauba või teenuse kohta jagatav teave, konkurendiga tehtud võrdlus kui ka korraldatud tarbijamäng, mille käigus ei jagata lubatud auhindu ning «kuni kaupa jätkub» kampaaniapakkumine, kui kaup saab otsa juba esimestel päevadel või lausa tundidel.

Reklaam on eksitav, kui see annab eksitavat teavet kauba või teenuse koguse, tingimuste, hinna, tagastamise või  muu kohta, mis võib mõjutada inimeste ostuotsust valedel alustel ja põhjustada tarbijale majanduslikku kahju.

Teavituskampaania «Kauple ausalt. Osta targalt!» infomaterjale ebaausate kauplemisvõtete kohta leiab veebilehelt ostatargalt.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles