Digiorienteerumine muutis sombuse koolipäeva põnevaks

Liisi Ploom
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Digiorienteerumine
Digiorienteerumine Foto: Toomas Palmiste

Enamik inimesi mäletab 6. novembrit vaid ühe tavapäraselt halli ja sombuse sügispäevana, aga mitte Otepää gümnaasiumi ja mitme teise Valgamaa kooli õpilased ja õpetajad, kes osalesid Otepää gümnaasiumi korraldatud digiorienteerumises. 

«6. novembri keskpäevaks olid huvilised kogunenud kooli siseõue, et kuulata võistluse juhendit, otsida välja oma nutiseade ning asutada end mõnusale matkale gümnaasiumi lähiümbrusesse,» rääkis Otepää gümnaasiumi õppealajuhataja Anneli Vetka. «Ei pidanud pettuma needki, kellel oma nutiseadet veel ei ole või kes olid eelmisel õhtul unustanud telefoniakut laadida, sest nendele laenas iPadi korraldav kool.»

Korraldajad olid mõelnud ka 3. ja 4. klasside õpilaste turvalisusele, saates iga rühmaga kaasa ühe 10. klassi õpilase, kelle ülesanne oli aidata noorematel õpilastel tänavatel turvaliselt liigelda ning vajadusel anda näpunäiteid digivahendi kasutamiseks. 

«Osalejad pidid QR-koodide abil avama küsimusi Otepää kohta ja liikuma vastavasse huvipunkti, kust tuli leida õige vastus. Selleks võis ragistada halle ajurakke või otsida teavet infostendidelt. Vastus käes, sai uue QR-koodi abil liikuda juba järgmisesse kohta,» selgitas Vetka võistluse käiku. 

Digiorienteerumise raja mõtlesid Otepää gümnaasiumi õpetajad välja Samsung Digipöörde projekti käigus. 

«Esialgu olid mõtted eriti lennukad. Meeskond plaanis koostöös kohalike asutuste ja turismiinfopunktiga paigaldada Otepääle lausa statsionaarsed QR-koodid, mida iga Otepää külastaja oleks saanud oma digivahendiga pildistada ning digiorienteerumise rada läbida. Digipöörde projekt on kahjuks kestnud vaid viis kuud ning selle ajaga ei ole kõik lennukad mõtted veel teoks saanud,» lisas õppealajuhataja. See aga ei vähendanud ei osalevate õpilaste ega üritust läbi viivate õpetajate indu tegeleda millegi sellisega, mis õppetööga tihedalt seotud, aga toimub klassiruumist väljaspool.

Vetka kinnitusel on tagasiside üritusest väga positiivne. «Nii nooremad õpilased, neid rajal juhendanud vanemad õpilased kui õpetajad arvavad, et selliseid õppeülesandeid võiks teha palju tihedamini, sest need ühendavad eri kooliastmete õpilasi, annavad juurde õpioskusi ja teevad teoreetilised teadmised väga praktiliseks.»

Osalenud koolide tagasiside annab projektimeeskonnale ja kogu Otepää gümnaasiumi kooliperele jõudu edasi tegutseda, et peagi uute, vanematele kooliastmetele mõeldud digiorienteerumise radadega valmis saada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles