Koolis algasid digivahetunnid

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Digivahetund Valga Priimetsa koolis.
Digivahetund Valga Priimetsa koolis. Foto: Eva Tšepurko

Valga Priimetsa kool (endine Valga vene gümnaasium) on hakanud korraldama aktiivseid digivahetunde, mis pakuvad põnevust nii õpilastele kui õpetajatele, andis teada kooli haridustehnoloog Eva Tšepurko.

«Priimetsa kool on Tervist Edendavate Koolide (TEK) võrgustikuga liitunud juba natuke üle kümne aasta tagasi. On peetud nii kooli olümpiamängud kui sportlikud ning terviseteemalised üritused. Siiski soovis koolipere alati midagi enamat,» kommenteeris kooli tervisenõukogu esimees Tiina Lall. Kooli uues arengukavas on tähtsal kohal tervislike eluviiside edendamine, aga ka innovaatilisus.

Kui kooli haridustehnoloog planeeris järjekordset digivahetundi õpetajatele, ei osanud keegi arvata, et õpilased saavad infost valesti aru ning arvavad, et see vahetund on justkui neile mõeldud. «Nii raske oli »ei« öelda kümnetele säravatele silmapaaridele, kes mu ukse taga seisid ja küsisid, mida digivahetunnis tegema peavad. Ütlesin neile, et kahjuks olete eksinud – see on õppimisviis õpetajatele,» meenutas Tšepurko.

«Tagantjärele leidsin, et tegelikult võiks siiski lubada õpilastel koos klassiõpetajaga nutivahetunnis aega veeta. Samas on meil niikuinii palju tunde nutitehnika ja projektoriga – seega oleks parem, kui nende silmad vahetunnis puhkaksid,» nentis Tšepurko.

Linna kooliarst Aasa Põder on võtnud südameasjaks selle, et kool saadaks lapsed võimalusel vahetunnis õue liikuma. Nii sündiski kooliperes mõte, et võiks teha maastikumängulised digivahetunnid ka õpilastele.

11. septembril katsetati esimest korda uut viisi vahetunni sisutamiseks. Kuna kool on Samsungi Digipöörde projektiga soetanud tahvelarvutid, tehnikaga probleemi polnud. Tahvelarvutitele paigaldati rakendused, mis kasutavad GPS navigeerimist. Lapsed olid jagatud meeskondadeks, kuhu kuulusid nii tüdrukud kui poisid ning neid ootasid põnevad ülesanded.

«Tahvelarvutis tuli uus küsimus lahti alles siis, kui meeskond õige asukoha leidis,» seletas maastikumängu ideed Tšepurko.

«Pidime tegema meeskonnaga selfie`sid, lahendama matemaatikaülesandeid, ära arvama, mitu jalga on ämblikul,» kommenteeris mängus osalenud Elizaveta Krivonkina.

«Mängud meeldisid mulle väga. Võiks teha ka õpetajatele – kuigi meile tuleks anda lisaaega. Tahaksin ka oma tundides mõnda ideed kasutada. Mõtted juba liiguvad,» nentis mängus osalenud 4.b klassi juhataja Nella Riit.

«Kui liikuvat digivahetundi planeerisime, tekkisid ikka hirmud ja vabandused, et siis on vaja ju vahetusjalanõud ja joped võtta ning mis saab siis, kui tahvelarvuti maha kukub. Kuid see oli juba plaani võetud – asi on põnev, teeme ikka!» kommenteeris õpetajate hirmusid Lall.

«Hiljem sai arvutist vaadata, kas ülesanded olid tehtud õigesti. Kokkuvõtteks võib öelda, et maastikumäng ühendab liikumist ja nuputamist. Mis on eriti tore – mängides saab rakendada fantaasiat nii õpetaja küsimuste koostamisega kui ka õpilane, pannes proovile oma loovust ülesannete täitmisel,» kinnitas Tšepurko, jäädes esimeste katsetega rahule.

Oktoobris on oodata Valga Priimetsa kooli ja Valga põhikooli ühiseid koostööüritusi loodusnädala käigus. Ka seal on kindlasti plaanis kasutada maastikumängu ideed.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles