Rongijuht: uued rongid erinevad vanadest nagu päev ööst

Lea Margus
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Töölaua moodustavad elektroonikaseadmed teevad rongijuhi tööst lausa poole ära. Kui varem oli juhikabiinis kaks meest, siis nüüd piisab ühest, kes seadmetel silma peal hoiab ning vajalikud toimingud teeb.
Töölaua moodustavad elektroonikaseadmed teevad rongijuhi tööst lausa poole ära. Kui varem oli juhikabiinis kaks meest, siis nüüd piisab ühest, kes seadmetel silma peal hoiab ning vajalikud toimingud teeb. Foto: Lea Margus / Valgamaalane

Nüüdseks on reisijad juba jõudnud harjuda kiirete, vaiksete ja mugavate porgandikarva Elroni diiselrongidega. Lisaks kiirusele ja suhtelisele mugavusele, võrreldes vana tüüpi rongidega, näitab neid heas valguses suhteliselt soodne piletihind.

AS Eesti Liinirongid on riigile kuuluv ettevõte, kes korraldab Elroni kaubamärgi all Eestis reisirongiliiklust.  Lepingu kohaselt on Elronil 2018. aasta alguseni ainuõigus raudteel reisijaid vedada. Rongiparki kuuluvad uued Stadler FLIRT elektri- ja diiselrongid.

Diiselrongid, millega Valgamaa inimesed kiiresti ja soodsalt Tartusse ja Tallinnasse saavad liigelda, on eri suurusega: kahe kuni nelja vaguniga, istekohti on 105 kuni 214. Lisaks pea teist samapalju seisukohti. Neljavagunilise rongi brutokaal on 176 tonni ja pikkus 74 meetrit. Maksimaalne kiirus on 160 km/h, lubatud maksimaalne 120 km/h.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles