Firma tühistas kõik väljumised

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Peeter Langovits / Postimees / Scanpix

Air Lituanica teavitas 22. mail, et kõik Air Lituanica lennuplaanijärgsed lennud kõikidesse sihtkohtadesse on tühistatud. Lennuvedaja teavitab oma kodulehel, et ei suuda täita reisijate ees lepingulisi kohustusi ning teeb kõik endast oleneva, et asjaomased reisijad oleksid sellest minimaalselt puudutatud.

Lähtudes Air Lituanica veebileheküljel avaldatud informatsioonist, on leitud lendude osas järgnevad lahendused:

·         lennud, mille algus- või sihtpunkt on Amsterdam, Pariis või Tallinn, toimuvad täna, 22. mail plaanijärgselt. Lennud Berliini, Prahasse, Brüsselisse ja Stockholmi teostab Air Baltic;

·         ajavahemikus 23.‒29. mai teostab lennud Amsterdami, Brüsselisse, Prahasse, Münchenisse, Pariisi, Billundisse, Stockholmi, Vilniusesse ja Tallinnasse Läti lennufirma Air Baltic;

·         alates 30. maist toimuma pidanud lendude osas käivad läbirääkimised. Juhul, kui asenduslende ei pakuta, on tarbijal igal juhul õigus piletiraha tagastamisele.

Kui reisijad ei nõustu pakutud asenduslennuga, sest väljalennu või kohalejõudmise aeg  erineb algselt ostetust, on neil õigus pakutud lennust loobuda ning piletiraha tagasi saada.

Lisaks võib reisijatel vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EÜ) nr 261/2004 olla õigus hüvitisele summas 250‒600 eurot, olenevalt distantsi pikkusest, juhul kui lennu tühistamisest on teavitatud vähem kui 14 päeva enne kavandatud väljumisaega ning kui alternatiivse teekonna saabumis- ja väljumisajad ei ole sarnased algselt planeeritud lennu saabumis- ja väljumisajale (ajalised määratlused on toodud määruses).

Lennuvedaja ei pea maksma hüvitist juhul, kui ta suudab tõendada, et tühistamise põhjustasid erakorralised asjaolud. Antud hetkel ei ole selge, kas tegemist on erakorraliste asjaoludega või mitte.

Juhul, kui lennupilet osteti reisibüroo vahendusel, tuleb piletiraha tagastamise nõue (kuid mitte hüvitise nõue)  esitada reisibüroole.

Kui lennupilet osteti Air Lituanica veebileheküljelt, tuleb piletiraha tagastamise nõue esitada Air Lituanica-le (kaebus tuleb saata e-posti aadressile fly@airlituanica.com või läbi lennuvedaja veebilehe). Kui pileti eest tasuti krediitkaardiga, siis võib pöörduda panga poole. Määrusejärgse hüvitise nõudes tuleb pöörduda otse lennuvedaja poole.

Tarbijakaitseamet annab täiendavat teavet edaspidi jooksvalt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles