Raudteelased ühinevad protestiaktsiooniga

Jaan Rapp
, tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Raudteelaste ametiühing kutsub üles toetama 26. aprillil toimuvat aktsiooni kütuseaktsiisi tõusu vastu.

Raudteelaste ametiühingu juhatus arutas eilsel, 24. aprilli koosolekul olukorda, kus valitsus otsustas tõsta kütuseaktsiisi.

2014. aasta lõpus oli raudteesektori jaoks löök valitsuse poolt tehtud otsus erikütuse kaotamise osas. See tõi endaga kaasa 2015. aasta lisakulusid raudteeettevõtetele. Samuti ei ole paranenud kaubaveo mahud raudtee sektoris. Juba aasta algus on toonud kütuseaktsiisi tõusu ja kaubaveo vähenemise tõttu endaga üle 250 töötaja koondamise, rõhutab ametiühing.

„Ametiühing on korduvalt pöördunud valitsuse poole protestiga kütuseaktsiisi tõusu osas raudteesektoris, kuid valitsus eiras neid pöördumisi. Lubati kompenseerida aga seda pole tehtud. Seoses sellega on ettevõtted raskes olukorras ning Go Rail otsustas lõpetada reisijate veo ja alustas koondamistega. Tänaseks on koondatud 60 töötajat, koondamise teatisi on edastatud veel 41 töötajale ja see ei ole veel lõpp“ rääkis raudteelaste ametiühingu esimees Oleg Tšubarov.

„Kui valitsus ikka otsustab tõsta kütuse aktsiisi, siis tänane olukord raudteesektoris muutub veel raskemaks. Kaubaettevõtted on olukorras, kus ei suuda konkureerida Läti ja Leeduga, sest seal on madalamad hinnad vedudele. Raudteel on kauba ja reisijate vedude üks olulisemaid kulude allikaid kütus. Kütuseaktsiisi tõusuga võib raudtee ära kaduda, sest maksumaksjad ei suuda neid kulusid kinni maksta. Olukord, kus raudtee tõi riigile miljoneid, on minevik,“ lisas Tšubarov.

Eesti Raudteelaste ametiühingu juhatus otsustas kutsuda kõiki raudteelasi ja nende pereliikmeid osalema 26. aprillil kell 12 Toompeale, et toetada kütuseaktsiisi meeleavaldust. Juhatus palub aktiivselt osa võtta aktsioonist, sest sellest sõltub selle liikmete hinnangul Eesti ja raudtee tulevik.    

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles