Ülesõidukohtadele kulub enam kui kolmveerand miljonit

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto on illustreeriv.
Foto on illustreeriv. Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

Eesti Raudtee panustab raudtee ülesõidukohtade renoveerimisse aastas üle 750 000 euro, tänavu on kavas renoveerida ülesõidu automaatsignalisatsiooni 21 raudteeülesõidukohal.

«Seoses suureneva liiklustihedusega on Eesti Raudtee jätkuvalt panustanud ülesõidukohtade remonti,» ütles Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik. Suurema liiklustiheduse ja kaheteelise raudtee tõttu, mis suurendab ülesõidukoha ohutusriske, on Eesti Raudteele prioriteetne Tallinna-Tapa suund. Möödunud aastal paigaldati Tallinna-Tapa kaheteelisel raudteelõigul tõkkepuud pea kõigile seni tõkkepuuta ülesõidukohtadele.

«Aastal 2014 on kavandatud renoveerida ülesõidu automaatsignalisatsiooni 21 raudteeülesõidukohal, sealhulgas Tallinna-Tapa raudteelõigul viies jaamas koos tõkkepuudega ja Tapa-Narva ning Moe raudteeülesõidukohal. Tegemist on mahuka projektiga, kuna hõõglambiga varustatud automaatsignalisatsiooni väljavahetamine LED-tüüpi fooridega eeldab kogu olemasoleva automaatsüsteemi ümberehitust,» ütles Hallik.

Ülemöödunud aasta detsembris sai alguse raudteeülesõidukohtade renoveerimine Tapa-Tartu liinil, mille käigus uuendati 16 ülesõidukoha automaatsignalisatsioon. Tõkkepuud paigaldati Tiksoja, Vägeva ja Tähtvere ülesõidule. Ülejäänud ülesõidukohtadel vahetati välja kogu automaatsignalisatsioon koos LED fooripeadega, mille nähtavus autojuhile on oluliselt parem.

Tuleval aastal on plaanis uuendada Tartu linnas olevad ülesõidud ning osaliselt Valga-Võru liinil paiknevaid ülesõidu automaatsignalisatsioone.

Raudteeülesõidukohtade vastavust ohutusnõuetele kontrollib iga-aastaselt ülesõidukohtade ülevaatuse komisjon, kuhu kuuluvad tehnilise järelevalve ameti, kohaliku omavalitsuse, politsei- ja piirivalveameti, maanteeameti ja Eesti Raudtee esindajad.

Vajadusel muudetakse ülesõidukoha kategooriat või viiakse sisse muid täiendavaid ohutusmeetmeid. Regulaarne ülesõidukoha kontroll ja seadistamine toimub kahe nädala tagant. Uued ülesõitude automaatsignalisatsioonid on varustatud monitooringusüsteemiga, mida jälgitakse reaalajas liiklusjuhtimiskeskuses.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles