Taisto kärbib soodustusi, Sebe langetab hindu

Eveliis Vaaks
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui tänaseni kehtisid nii Taisto kui Sebe liinidel soodustused kuni 30aastastele, siis tänasest Taisto liinidel olukord muutub ja 
27. eluaastast tuleb pileti eest välja käia täishind.
Kui tänaseni kehtisid nii Taisto kui Sebe liinidel soodustused kuni 30aastastele, siis tänasest Taisto liinidel olukord muutub ja 27. eluaastast tuleb pileti eest välja käia täishind. Foto: Jüri Rüsülainen/Valgamaalane

Konkurentsis püsimiseks võtavad bussifirmad ette erinevaid samme: kui Taisto kärbib soodustusi, siis Sebe langetab piletite hindu.

Sebe kommunikatsioonijuhi Gert D. Hankewitzi sõnul saab nüüd senise 14 euro asemel sõita Valgast Tallinnasse kümnega. Sama hind kehtib ka vastupidisel marsruudil. «Soodustusi me kärpida praegu ei kavatse, pigem vaatame järjest liine üle, kus saaks odavamat hinda pakkuda.»

Kuna oranžid raudruunad meelitavad reisijaid üha rohkem rongiga sõitma, tuleb bussifirmadel vastavaid korrektiive teha. «Peame konkurentsis püsima ja sellepärast hinda langetamegi,» rääkis Hankewitz.

Taistol teine taktika

Taisto on valinud teistsuguse tee. «Kui seni pakkusime soodsama hinnaga bussipileti ostmise võimalust kuni 30aastastele, siis

1. aprillist on soodushinnaga pileti ostmise võimalus kuni 26aastastel – jätkuvalt on see ka 60. eluaastast,» ütles Taisto Liinide veokorraldaja Jan Landrat.

Muudatused sõidusoodustuste vanusepiiris ja protsendis on Landrati sõnul tingitud tõusnud kuludest.

«Linnadevahelistel kaugliinidel peame kõik kulud katma ainult saadavast piletitulust, neid liine kuidagi ei doteerita.»

«Rongiliiklusest tingitud tiheneva konkurentsi tingimustes on praegune tulu ja kulu tasakaal väga habras,» rääkis ta. Ka on tema sõnul probleem, et bussijaamatasud üha enam kõrgustesse ulatuvad,« rääkis Landrat.

«Bussijaamatasud on võrreldavad lennujaamatasudega, mida lennuettevõtted maksavad lennujaamade kasutamise eest. Kui odavlennuettevõtted saavad tihti kasutada alternatiivseid odavamaid lennujaamu, siis Eesti linnades paraku alternatiivseid bussijaamu ei ole,» lisas ta.

Spekuleerida ei taha

Küsimusele, kas Taisto ei karda, et kärbitud soodustuste tõttu üha rohkem bussireisijaid oma sõiduks pigem rongi valivad, vastas Landrat, et ei soovi praegu rohkem rongi ja bussi teemal spekuleerida.

OÜ Tarbus teenindusdirektori Ervin Nõmme sõnul Go Busil praegu piletihinnas või soodustuses muudatusi plaanis teha pole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles