AS Veolia Keskkonnateenused juhatuse liige Argo Luude vastab Valgamaalase lugejate küsimustele
«Ei pea. Selliste murede lahendamisel aitab teid kohalik omavalitsus, kes vastavalt olukorrale annab teile vabastuse.»
«Kui haljasalale on tekitanud kahju jäätmeveok, siis kahjustused peab likvideerima nende tekitaja.»
«Telefone ei panda ooterežiimile, ooterežiimile lähevad kõned automaatselt juhul, kui kõik telefonid on hõivatud.»
«Veolia ei otsusta ise teie jäätmeveo sageduse ja koguse üle. Selle alus on omavalitsusega sõlmitud leping, milles on fikseeritud miinimumnõuded jäätmeveole ja ka hind. Kui teil on soov vähendada omavalitsuse kehtestatud miinimumnõudeid, saab aidata ainult kohalik omavalitsus. Kui aga soovite muuta veomahtu suuremaks või veo sagedust tihedamaks, palun pöörduge meie klienditeenindusse.»
Miks on Veolia teenus väga kaootiline? Kui tühjendamise päevana on märgitud iga nelja nädala tagant teisipäev, siis eeldan, et seda ka sel päeval tehakse. Mitmeid kordi on aga juhtunud, et tullakse muul päeval, näiteks reedel.
«Teie eeldus on õige: kui on märgitud iga nelja nädala tagant teisipäev, siis nii ka on. Kui teid teenindatakse mõnel teisel päeval, peab see päev enne teiega kokku lepitud olema.»
Kas teil on telefonifirmadega kokkulepe inimestelt raha väljapressimises, sest iga ooteminut ju maksab!? Kas Veolial on kavas infotelefoniga midagi ette võtta?
«Kui kuulete telefonis muusikat, on kõik klienditeenindajad vastamistega hõivatud. Teatud perioodidel, kus helistamistihedus on väga suur, oleme suurendanud vastajate arvu ja liitnud juurde uusi telefone.»
Meie külas on Veoliaga peaaegu kõigil probleeme olnud. Küll pannakse kirja, et konteiner lukus, kuigi pole kunagi olnud ja lukustamisel polegi mõtet. Küll on neil läbimatud teeolud kuival ajal kõval korralikul teel. Küll ei leia nad maja üles või sõidavad lihtsalt julmalt mööda. Miks?
«Teenuse alustamisel oli kindlasti probleeme, kuid usun, et antud ajahetkel peaksid need probleemid lahenenud olema.»
«Kogemata ei lõhu keegi konteinereid. Kõik tootjad annavad kaasa konteineri kasutusjuhendi, kuhu märgitakse konteineri kandevõime, kasutusala, kasutustingimused (siseruumides, ei ole UV-kindel, ei kannata miinuskraade jne).
Konteineri soetamisel soovitame kindlasti tähelepanu pöörata tema kasutusalale ja -tingimustele.»
«Palun võtke ühendust klienditeenindusega, võib-olla teie e-posti aadressis on mingi viga ja saadetud kirjad tulevad meile tagasi.»
«Veolia vastab kõikidele konkreetse sisu ja küsimustega e-kirjadele.»
«Sõlmitud lepingu kohaselt oleme kohustatud esitama arve vähemalt kord 12 nädala jooksul. Sellest ka lähtusime.»
«Palun võtke meiega ühendust, et saaksime tekkinud probleemiga tegeleda.»
«Teil on võimalus pöörduda kohaliku omavalitsuse poole, kes saab teid vabastada jäätmeveost. Meie lähtume sõlmitud lepingu miinimumnõuetest.»
Veolia ise reklaamib end rõhutatult loodussäästliku teenuseosutajana. Miks keskkonda heitgaasidega suure autoga majast asjatult mööda sõites saastada?
«Kahjuks kõik sisepõlemismootorid tekitavad heitgaase, nii ka veokid, mida kasutab Veolia.»
«Kiri saatke Valga Transpordi 1 (Veolia Keskkonnateenused) või e-postil: valga@veolia.ee.»
Oleks normaalne, et nad siis varem annaksid teada, et lepingus määratud kuupäeval ei saa tulla, kuna auto katki ja tuleme kahe päeva pärast. Paar nädalat tagasi oli konkreetne olukord: prügipäev oli teisipäev, autot ei tulnud, ootasime terve kolmapäeva, ei midagi, helistasime siis ja lõpuks viidi prügi ära alles reedel.
«Klienditeenindus saab võtta teiega ühendust juhul, kui olete andnud oma kontakttelefoni numbri. Kui te seda teinud ei ole, on teiega väga raske kontakteeruda.»
«Kuna kalendrikuud on eri pikkusega, siis arvestus käib nädalate kaupa.»
Selgitades klienditeenindajale Valgas kohal olles, et mulle ei sobi arvete maksmine kolme kuu järel, kuna on sõlmitud otsekorraldusleping pangaga, tasumine iga kuu 20. kuupäeval, sain klienditeenindajalt vastuseks ainult sõnad «palun kontrollige oma kõnet», mida ma siis nüüd teengi, kuid targemaks pole saanud. Mida teha?
«Soovitan siiski pöörduda klienditeenindusse, et saaksite oma probleemile selgituse ja võimalusel ka lahenduse.»
Aga kuna elan tiheasustusega piirkonnas, kehtib kõigile kord kuus konteineri tühjendus. Igas lepingus peaks arvestama lepingupoole huvisid, siis oleksid ka teenuse kasutajad rahul. Miks seda ei tehta? Minupoolselt pole lepingut allkirjastatud, aga arved tühisõidu kohta esitatakse tasumiseks.
«Teil on võimalus pöörduda kohaliku omavalitsuse poole, kes saab teid vabastada jäätmeveost. Meie lähtume sõlmitud lepingu miinimumnõuetest.»
«Tegemist võib olla registri veaga, tegeleme pidevalt selliste kinnistute väljaselgitamisega. Teile aga soovitan pöörduda kohaliku omavalitsuse poole ja taotleda vabastus jäätmeveost.»